fright night

Fright Night är en av mina favorit filmer och min absoluta favorit vampyr film. Den är grym och dom har helt lämnat ut det där kärlekstramset. Sen när var vampyrer desperata efter kärlek och hopp om att vara människa? Vampyrerna i denna film är helt jävla grymma, dom dricker blod och dom ser ut som riktiga jävla demoner när dom väl är 'sig själva'. Visst lite på sidan om så shippar man ju Amy (Charley's flickvän) och Jerry (vampyren) eftersom det skulle vara ett fucking awesome par. Jag menar inte då att dom ska gå runt och pussas och skaffa små vampyr bebisar, nej absolut inte. Redan relationen dom har i filmen, hatrelation då, är nog. Ska inte avslöja hela filmen men lite av slutet fick mig att bli helt hysterisk, haha. Dessutom så glittrar inte lilla Jerry utan han är en fullt hardcore vampyr, som fucking brinner upp i solen. Inte blir han någon glittrande liten fé. Jag vet att Twilight är en kärleksfilm och så vidare. Men att dom får vampyrer att framstå som några jävla små fjollor gör mig irriterad. Om du ska göra en vampyr film gör den då bra. Jag har alltid varit besatt av vampyrer, sedan jag var liten. Det fanns en hemsida för barn om fakta om dvs typ allt. Jag var alltid inne på vampyr delen av den sidan och läste om och om igen om alla sorters vampyrer. Jag må ha varit ett konstigt barn men då var iaf vampyrer inte glittriga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0